top of page

גיא בן ציוני

יליד קרית טבעון. לאחר שצפה ב״מלך הוולסים״, סרטו של וולט דיסני על יוהן שטראוס, לא רצה דבר פרט מלנגן בכינור, והחל את לימודי הנגינה בגיל 9 בהדרכת הגב' ויולה הכהן. בגיל 13, יחד עם ההבנה שירצה להיות מוזיקאי, החליף לויולה, בה מצא את קולו האמיתי ולמד עם הפרופ. דוד חן, פרופ. חיים טאוב ופרופ. גד לברטוב. הוא בוגר ביה"ס על שם תלמה ילין ושירת כ"מוזיקאי מצטיין" בצה"ל.

בעקבות מפגשים חוזרים עם הויולנית הנודעה טבאה צימרמן, נסע לאקדמיה למוסיקה בפרנקפורט והיה תלמידה בין השנים 2001-1996. לאחר מכן המשיך את לימודיו באקדמיה למוסיקה בלייפציג אצל הפרופ. טטיאנה מזורנקו, והשלים אותם בהצטיינות לאחר שניגן את הקונצ’רטו לויולה של ברטוק לבחינת הסיום שלו תחת שרביטו של המנצח הנודע דניאל הרדינג.

זמן קצר לאחר מכן החל להיות מוזמן בקביעות לפסטיבלים בינלאומיים חשובים כגון לוקנהאוז בניהולו של גידעון קרמר, דבוס, היימבך, ירושלים, זגרב, קרונברג ועוד. גיא היה חבר ברביעית המיתרים "ספולסקי" בקופנהגן, שנחשבה בזמנו לאחד האנסמבלים המובילים בדנמרק, סייר עמם בסקנדינביה ורוסיה, והקליט לחברות Chandos ו-Classico . לאחר מכן היה חבר ברביעיית הפסנתר וולדשטיין מוינה עמם הופיע באולמות החשובים באירופה, בהם הוויגמור הול בלונדון, הקונצרטחבאו שבאמסטרדם, והמוזיקפריין בוינה.

כחבר מייסד בפרויקט הקאמרי הישראלי ממשיך להופיע בקביעות ברחבי הארץ ולשמור על קשרים אומנותיים עם המלחינים העכשוויים פה. שיתופי פעולה עם מוזיקה מודרנית ומחול מודרני מצא גיא עם קבוצת המחול סשה וולץ בברלין, אשר הופעתם המשותפת ״קפלים- קונצרט כוראוגרפי״ זכתה להצלחה בינלאומית גדולה, ראשיתה בפסטיבל מוצרט בזלצבורג.

כויולן ראשי אורח, מוזמן גיא בקביעות לתזמורות רבות כגון קאמרטה זלצבורג, תזמורת הרדיו של המבורג, דויטשה קאמרפילהרמוני ברמן, או קאמרטה ברן.

דיסק הבכורה שלו לויולה סולו, שנקרא מונודיאלוג יצא ב-2016 וזכה לשבחי הביקורת הבינלאומית. בין השנים 2006 ל-2017 כיהן גיא כפרופסור לויולה באקדמיה למוזיקה על שם פליקס מנדלסון בלייפציג, לאחר מכן נסע לשנה לארה"ב כפרופסור אורח באוניברסיטת אינדיאנה שבבלומינגטון וכחבר ברביעיית המיתרים פסיפיקה. הוא נותן כיתות אמן בין שאר המקומות בספרד, אוסטריה, הונגריה, טייוון וסלובניה.

גיא בן ציוני

גיא בן ציוני
bottom of page